Newsletter DK
zpět na archiv

Start dobrý, obsah ne. Programové pilíře Spolu z tekutého písku. Do Opavy připluje 10 miliard, půlka na Nové Heřminovy. Mladí dostanou dárek, koncepci svého mládí. Trump nám sebere až 2,7 p. b. HDP. Martin Gabaš: Proč stavíme tak málo?

Velký dík za všechny obsahové reakce, komentáře, připomínky a poprosím vás, abyste mi napsali, jak je pro vás uživatelsky příjemné prostředí ve Forendors, případně co změnit. Stále to ladím, aby to bylo pro vás co nejpřívětivější. Díky!


Start dobrý, obsah ne

Ta smršť reakcí na nezvyklou barevnost startu kampaně koalice Spolu jen dokazuje, že to udělali dobře. Pro připomenutí: jediným cílem počátku kampaně je vzbudit trochu pozornosti, zafungovat v médiích a na sociálních sítích. Vše podstatné se děje až později. Z tohoto pohledu Spolu uspělo. Vybraná zelinkavá barva připomíná barevnost zvracejícího smajlíka, ale každý si ji zapamatuje, dobře se tím dělá výrazný filtr na profilové fotky politiků na sítích – cíl prosadit se ve vizuálním smogu tedy byl naplněn.

Stejně tak je v pořádku, že Spolu odkládalo docela dlouho start kampaně. Mělo problémy s lídry, odchod Markéty Pekarové Adamové nejen pohřbil topku a znovu se museli přerozdělovat krajští lídři, ale hlavně pro kampaň vypadla klíčová žena na billboardy. Spolu správně raději zaměřilo kampaň výhradně na Petra Fialu, který je sice velmi nepopulární premiér, ale je to pořád lepší, než aby se na vás z billboardů dívalo posmutnělé trio zaměnitelných postarších mužů Válek, Výborný, Fiala.

A start kampaně lze pochválit ještě z jednoho důvodu: Bylo třeba zvolit něco výrazného vizuálního, co strhne pozornost, protože jinak by se také lidé mohli ptát na program. Ten Spolu už není ani schopno v nějaké přijatelné kvalitě vyprodukovat. Detailně se proto v tomto newsletteru věnuji sedmi programovým slibům koalice a pokud bychom to rozdělili na uvěřitelné body a ty, které jsou jen dosvědčením vlastní slabosti a vládního amatérismu, tak je to podle mě 1:6. Uvěřitelné je snad jen posilování obranyschopnosti. Zbylých šest priorit, tedy dostupné bydlení, ekonomická prosperita, moderní školství, efektivní stát, rozvoj venkova a efektivní zdravotnictví je zcela neuvěřitelných po sérií exekutivních omylů a bezradnosti ve vládních funkcích.

Není divu, že vládní marketéři sázejí na to jediné, co z obsahu mají, a to je téma obrany a bezpečnosti, kde je Andrej Babiš skutečně v mnohém velmi nebezpečný a polarizující a dá se na tom vyztužit voličské jádro. Bude ale ta dopisová válka lídrů, hádky o utajování sněmovního jednání o obraně atd. stačit na to, aby lidé zapomněli na všechna ta další selhání vlády a hodili jim to znovu?

Pokud nabídkou Spolu bude jen to, že splní, co už měli splnit v tomto volebním období, tak to určitě stačit nebude, i kdyby to bylo přelakováno hodně silnou vrstvou zelinkavé a meruňkové.  

Pojďte na Forendors a buďme v kontaktu na FacebookuLinkedInuXInstagramu či Bluesky!